آخرین اخبار

رئیسی: نگاه غرب در مورد زنان و دختران ابزاری است | منزوی‌کردن زنان را قبول نداریم

رئیس جمهور بیان کرد: ما نگاه مغرب زمین را در مورد زن و دختر قبول نداریم زیرا که یک نگاه ابزاری است، آن نگاهی که می خواهد زن را از جامعه و نقش افرینی جدا کند را هم قبول نداریم، منزوی کردن زنان را قبول نداریم.

اشتراک گذاری
19 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 13020

رئیسی: نگاه غرب در مورد زنان و دختران ابزاری است | منزوی‌کردن زنان را قبول نداریم
توازن/به گزارش رویداد۲۴؛ | سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در مراسم جشن گرامیداشت روز دختر دختران آرمانی که صبح امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت برگزار شد ضمن گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) تصریح کرد: به برکت نام فاطمه معصومه روز دختر مبارک باد، از برگزار کنندگان این نشست باشکوه تشکر می‌کنم. به وجود شما دختران افتخار می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، وی در ادامه بیان کرد: دختران عزیز شما معلمان و استادان دانشگاه و صاحبان اندیشه فردا برای جامعه و آینده سازان کشور هستید. شما دختران سرمایه بزرگ برای خانواده، شهر استان و کشور هستید و ما قدر شما را می‌دانیم.

رئیس جمهور گفت: دختر هدیه خداوند است. شما هدیه‌های الهی هستید و ما به شما به عنوان هدیه‌های گرانقدر پروردگار نگاه می‌کنیم.

منزوی‌کردن زنان را قبول نداریم

رئیسی بیان کرد: ما نگاه مغرب زمین را در مورد زن و دختر نمی‌پذیریم، زیرا که یک نگاه ابزاری است، آن نگاه متحجرانه‌ای که می‌خواهد زن را از جامعه و نقش آفرینی جدا کند را هم نمی‌پسندیم، زیرا منزوی کردن زنان را قبول نداریم.

رئیس جمهور تاکید کرد: نگاهی که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی فرمودند نگاه عمیق اسلام است که معتقد است دختران ما می‌توانند همسران و مادران ارزشمند باشند و هم میتوانند در عرصه اجتماع نقش آفرینی کنند.


بیشتر بخوانید:

رئیسی: پایبندی زنان ایران به حجاب ریشه در اعتقاداتشان دارد

دادستان کل کشور: طرح نور مورد تأیید ما است | طرح نور باید در برخی مکان‌های خاص به صورت هوشمند اجرا شود

سردار رادان در خیابان از مردم درباره طرح نور سوال کند | اگر حجاب مسئله فرهنگی است چرا برخورد پلیسی می‌کنید؟


رئیس جمهور به آمار دختران تحصیل‌کرده کشورمان که جزو بالاترین‌ها در منطقه و جهان است اشاره کرد و گفت: دیروز در مراسم قدردانی از مدال‌آوران ورزشی، تعداد قابل توجهی از دختران ورزشکار را دیدیم که با ایستادن بر سکو‌های قهرمانی جهانی برای کشور افتخارآفرینی کردند و از سوی دیگر تعداد بی‌شماری زن و دختر داریم که در عرصه‌های معلمی، استاد دانشگاهی، مخترع، مدیر و … مشغول فعالیت هستند؛ دختران امروز آینده‌سازان فردای کشور هستند و لازم می‌دانم از مربیان و معلمان شما صمیمانه قدردانی کنم.

رئیسی خاطرنشان کرد: امروز فقط به شکل نمادین روز دختر نامگذاری شده و باید همه روز‌ها و هفته‌ها و ماه‌ها را روز دختران بدانیم و قدردان زنان و دختران باشیم، همچنان که پیامبر، امامان و پیشوایان ما و شهدای عالی‌قدر ما اینگونه عمل کردند و باید ایشان را الگوی خود قرار دهیم.

رئیس جمهور با اظهار امیدواری نسبت به اینکه کشوری که به نام قرآن و دین و به نام حضرت فاطمه معصومه تلاش کرده پرچم دین را برافرازد، بتواند در عرصه‌های مختلف پیشرفت کند و آینده را به دست شما دختران و جوانان ایران اسلامی پرافتخار رقم بزند، گفت: ما هم به عنوان دولت در خدمت شما هستیم و به خدمتگزاری به شما افتخار می‌کنیم.

وی در پایان اظهار داشت: از همین جا روز دختر را به همه شما و به همه دختران ایران زمین تبریک می‌گویم و به اینجا آمدم تا بگویم دختر یعنی عاطفه، احساس، رحمت الهی، مایه افتخار و وجودی ذی‌قیمت و دوست‌داشتنی و با همه وجود می‌گویم که همه دختران ایران عزیز را دوست دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 8 =